keskiviikko 7. elokuuta 2013

Huoltopussissa on vararengas ja pyykinpesuainetta


Meidän molempien pyörät on tänään alan liikkeissä huollossa. Miä käytän omaani DeeSportissa, Otto päätti kokeilla Larun pyörää. Ennen pidempää reissua pyörät kannatta pistää kuntoon, niin tien päällä sattuu todennäköisesti vähemmän mitään. Jotain kuitenkin aina sattuu. Sitä varten me pakataan mukaan huoltopussi.

Työkalupussissa on kuvan mukainen varustus työkalupussissa, paitsi että siitä puuttuu leathermäni tai vastaava.
Öljyrätti on tehty vanhasta sukasta.

Renkaita puhkeaa aika harvoin. Silloin kun puhkea vaihdetaan kokonaan uusi vararengas ja Otto paikkaa puhjenneen kumin illalla. Jos renkaita puhkeaa useampi, Otto paikkaa renkaan heti. Minä osaan vaihtaa renkaan vain teoriassa. (Aina kun kerron tämän kelle vaan, niin se joku kertoo miulle yksityiskohtaisesti miten rengas vaihdetaan. Teoriassahan miä sen jo osaankin.)

Ketjuöljy tulee oikeasti aika isoissa pakkauksissa. Pienensin annoskokoa tunkemalla sitä tyhjään hammastahnapurkkiin. Öljy tuoksuu mentholille, mutta toimii kuin rasvattu.

Lavuaarin tulppa on mukana koska vaatteita on mukana niin vähän että niitä pitää koko ajan pestä. Oletteko huomanneet ettei majatalojen ja leirintäalueiden lavuaareissa ole tulppia? Opittiin tämä Osmo Soininvaaran kirjasta Fillarilla Nizzaan. Kiitos, Osmo.

Osmo neuvoi myös ostamaan Saksasta tuubimuotoista käsipyykkäysainetta. Se on kätevämpää kuin suomalainen xxx.

Ensimmäisellä pidemmällä reissulla luettiin muuten Osmoa kuin Raamattua. Otto lukee vieläkin, se on niin hidas lukemaan.

Pitäisikö pidemmällä reissulla, esimerkiksi Vancouverista Buenos Airesiin, olla mukana enemmän työkaluja? Olen kuullut että toiset kantaa mukana kaikenmaailman varapinnoja ja pakanavaajia. Jos jotain niin isoa käy että rattaat räjähtää niin eikö kuitenkin pidä hakeutua huoltoon?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti